نشریه انجمن علمی روانشناسی ایران
اثربخشی آموزش تنظیم هیجان مبتنی بر مدل گراس بر تنظیم هیجان، اضطراب و افسردگی مادران دارای فرزند کم‌توان ذهنی

فاطمه علی‌دوستی؛ فاطمه جنگی؛ شیرین شجاعی‌فر

دوره 7، شماره 1 ، شهریور 1399، ، صفحه 69-80

https://doi.org/10.52547/ijfp.7.1.69

چکیده
   داشتن کودک کم‌توان ذهنی بر بهداشت روان خانواده، اثر بسزایی دارد و منجربه نگرانی و ایجاد مشکلات روانشناختی می‌شود. پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش تنظیم هیجان مبتنی بر مدل (گراس) بر تنظیم هیجان، اضطراب و افسردگی در مادران دارای فرزند کم‌توان ذهنی انجام گرفت. روش پژوهش نیمه‌آزمایشی با طرح پیش‌آزمون – پس‌آزمون با گروه ...  بیشتر